zaterdag 17 januari 2009

Uitspraken, citaten en spreuken

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan.

Een superieur mens is iemand die handelt voor hij spreekt en daarna spreekt in overeenstemming met zijn handelingen (Confucius).

De mensen die erover praten weten er niets van de mensen die het weten praten er niet over.

You foul me once, shame on you. You fool me twice, shame on me.

Macht is het vermogen om iets af te dwingen. Gezag is een natuurlijke acceptatie van leiderschap.

Alles was mann mit Geld zahlen kann ist nicht so schlimm.

De zwakkeren krijg je niet sterker door de sterken te verzwakken (Abraham Lincoln).

Je bent pas volmaakt als iedereen om je heen anders is.

De angst voor de dood is veel erger dan de dood zelf.

De slimsten zijn zij die mensen voor zich laten werken die slimmer zijn dan zijzelf (Ph. R. Nilsson).

De overdrijving is de leugen van eerlijke mensen.

De mooiste bloemen staan aan de rand van de afgrond.

Wijs is iemand die van ieder mens wil leren (Talmoed).

De geschiedenis van een mens is zijn karakter.

Je huid is de spiegel van je ziel.

Ik bid nooit. Ik ben agnost. Een twijfelaar. Uitspraken over God - bestaat-ie-wel, bestaat-ie-niet zijn uitspraken over een onderwerp waarvan wij geen kennis hebben. Hij onttrekt zich aan onze waarneming. Klaar. (Frits Bolkestein).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten