zaterdag 28 maart 2009

Uitspraken, citaten en spreuken (5)

Het leven is een omweg naar de dood (Sigmund Freud).

Ervaring in het verleden geeft geen garantie voor de toekomst.

De eerste zucht van de liefde is de laatste van de wijsheid.

Alleen de ontmoetingen die niet in onze agenda staan zullen ons leven veranderen.

Het weerstaan van de verleiding is een maatstaf van karakter.

Als ik een aandeel was zou ik het kopen (André Agassi).

It's a nobody on a somebody's chair.

Whatever doesn't kill me makes me stronger.

Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.

Wie de waarheid zoekt moet de werkelijkheid aankunnen.

Iets groots ontstaat niet uit een impuls maar uit de verzameling van kleine dingen (Vincent van Gogh).

If you take away my pain you take away my chance to grow (Seal).

Bijna raak is helemaal mis.

Soms is het beter te verliezen als je sterk staat zodat je kunt winnen als je zwak staat.

In twijfel zit de intelligentie, niet in zekerheid.

Wij accepteren u zoals ik ben (Herman Brood).

Als je oordeelt stop je met kijken.

Vallen is niet erg, blijven liggen wel.

Opvoeden is het leren onderdrukken van impulsen (Thomas Rosenboom).

Wees van uzelf de meester en niet de slaaf (Plato).

Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

De advocaat is de mond van de boef.

Elk probleem is ooit een oplossing geweest.

In gelul kun je niet wonen.

Sommige mensen vinden mij arrogant. Daar spuug ik op.

Geluk is een speciale mix van gevoel en reflectie daarop: je goed voelen en weten dat dat zo is.

3 opmerkingen:

  1. nog een mooie: Wie met zijn gezicht naar het verleden staat keert zijn rug naar de toekomst.

    J.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en nog een: De cursus omgaan met teleurstellingen gaat helaas niet door.

    Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor jullie mooie aanvullingen; altijd welkom. Bee, die van jou is trouwens geleend van Herman Finkers...

    BeantwoordenVerwijderen