zaterdag 13 december 2008

De oogst van de afgelopen maanden

  • Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen.
  • Love is eternal. Only the names keep changing.
  • Mijn vrouw en ik, wij eten ook als konijnen.
  • Ik hoor bij geen enkele politieke partij; ja, bij Trots op mezelf
  • Het is net judo: je moet eerst meegeven om vervolgens iemand te kunnen vloeren.
  • Most people are busy making a living. I’m busy having a life.
  • Sporten: een zieke geest presteert het beste in een gezond lichaam
  • In tijden van emotie is de perceptie groter dan de waarheid
  • Pech is uitgevonden door verliezers en armen.
  • Bluf moet je altijd door blijven voeren, desnoods tot het eind met het risico alles te verliezen, alleen dan werkt het…je kunt nooit halverwege met de waarheid komen.
  • In een goede relatie mag je individu zijn.
  • If you can’t stand the heat, stay out of the kitchen.
  • Ze is net een zeemeermin, ze is lang en slank en ze ruikt naar vis
  • Superioriteitscomplex: mensen die zich zo superieur voelen dat ze er bescheiden van worden en zelfs niet meer de behoefte voelen om op hun trommeltje te roffelen.
  • Jij bent een vrouw die van meisjes is gemaakt.
  • Eén spookrijder, ik zie er wel honderd.

Gerrit Komrij:
Tevreden is geen woord dat bij mij past
Ik ben buitengewoon honkvast. Het moet alleen niet te lang duren

Cabaretier Erik Koller heeft zijn nieuwe programma Hippopotomonstrosesquippedaliofobie genoemd. Het betekent angst voor lange woorden. Prachtig toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten